Friday, January 03, 2003

Godji
Eto me pak pred vernia Notepad. Sorry che pisha na metodievitsa, ama na kirilitsa sam 4 pati po-baven. Niama da se povtori .

Za straha. Mnogo interesna idea. Zamislih se, razrovih se iz vscihkite si spomeni, koito sa dosta i predimno nepriatni. I ne namerih nishto, ot koeto da se strahuvam tolkova, che da me e strah da se vliubia. Ot razocharovania? Ami - ponesal sam gi tolkova, che veche ne mi praviat vpechatlenie. Otdelen vapros e viarata v liubovta. Znachi kak moga da poviarvam v neshto, koeto nikoga ne me e potupalo po ramoto da mi kaje zdrasti. Neshto, koeto go e imalo v ednata posoka, no nikoga v drugata. I da sam bil vliuben (a az sam bil), to e bilo ednoposochno. Po sashtata prichina ne viarvam i v nito edna religia, ama tova e druga tema.
Obicham maika si, ama tova kakvo obshto ima? S maikata te svarzva edna spetsialna vrazka, koiato ia niama pri drugia vid liubov. Obicham li sebe si? Mi doskoro ne, ama tova pone se nauchih da go pravia i dosta uspeshno. Ama mai shte si ostana samo az. A s tretata stapka problemi niamam. Nikoga ne sam otblaskval niakakvi opiti za blizost - takiva ne sa idvali.
"И не отхвърляйте автоматично болката.Тя е учителят за щастие." Ne moga da se saglasia lesno na tova. Men stradanieto me e nauchilo samo i edinstveno na zloba, omraza, obezverilo me e.

"ЛЮБОВТА не се търси, приятелю!! Тя сама те намира, точно, когато най-малко я търсиш… когато най-малко я искаш!" Ne znam po kakva prichina sam ostanal s vpechatlenieto, che nishto ne se sluchva samo. Mislia, che ako tsial jivot si stoia i chakam neshto da me nameri, shte si ostana s chakaneto.
"И от този момент светът около теб се променя, всичко е по-лесно и далеч по-прекрасно!" Ne i spored moia lichen opit. Svetat si ostava sashtia. A liubovta vinagi e bila seriozen udar pod krasta na tsialata mi sashtnost, ot mirogled do samuchuvstvie. Hubavo, obichash niakogo. Samo deto na nego (neia v moia sluchai) ne i freme. Ednoposochnost i tolkova. Oshte po losho stava, kogato sashtia obekt na liubov si ima svoi razlochen ot tebe. E togava kakvo? Az ne sam dostoen, ne struvam. Niakoi drug ia zaslujava poveche (liubovta). I kakvo ot vsichkite positivni prekrasni i vsiakakvi chuvstva, kato te se vrashtat obratno pri mene? Kakvo da gi pravia? Nai-tochnata metafora e troianskia konnik (abstrahiram se ot kompiutarnoto razbirane na termina). Eto ia, edno prekrasno neshto, dopuskash go u sebe si ili to samo vliza, i te razperdushinva.
"Какво искаше да кажеш с това “имам ли избор”? Разбира се, че имаш избор! Човек винаги има избор." Sledvaiki ideata na predishnia paragraf, izborat mi e m/u ostavi se da te razperdushini ili ne ia puskai. E tova li e izborat, deto uj vinagi go imam?! Chovek ne vinagi ima izbor. Liubovta moje da e nai-prekrasnoto neshto, no ot tova sledva li, che e za vseki. Az ne mislia. A az vinagi sam ia tarsel, pod koeto razbiram che vinagi sam bil otvoren za neia, vinagi sam se otnasial dobre s horata - az sam altruist po priroda mai - abe sirech ostavil sam se kolkoto e vazmojno da bada po-lesno nameren ot neia. Tova imam predvid pod tarsene. I tova tsial jivot ta chak do skoro - kogato razbrah, che mai tia lesno shte me nameri i shte vleze v men i shte me nakara da izpitvam neshto, na koeto nikoi niama da otgovori.
"П.С. Годжи, само искам да те питам…Как можеш да мразиш любовта след като никога не си я изпитвал????" Ne se izrazih tochno. Izpital sam ia nevednaj, i vse ednoposochno. Ne sam izpital onova drugoto neshto, istinskata liubov, koiato otiva i se vrashta v po-golemi razmeri, i se izprashta pak s oshte po-golemi razmeri i vse taka v aritmetichna progrsia. Eto tova ne sam go izpital. Ama drugoto, onova deto boli i unishtojava choveka, nego go poznavam mnogo dobre. Nego go mrazia. A to v osnovata si e sashtoto.

Eto vi go Tarbuha. S nego mislim shodno za dosta neshta, ne sluchaino mi e takav dobar priatel. I eto, toi e otkril nachina, i az sashto si go otkrih - zatvariash portata i tova. Ostavash samo priatel s niakogo, bez da tarsish poveche. Ne che niama po-dobra formula - prosto az oshte ne ia znam, a kato ia razbera shte ia postna vav foruma. Zasega tova e edinstvenia nachin, s koito moga da sahrania shtastieto si, razuma si, chuvstvata si, abe ozobshto vsichko. Sebe si. Da si vliuben moje da e hubavo, ama po-vajno e da ostanesh jiv i da ne poludeesh. Tova moje da zvuchi mnogo santimentalno i ligavo, ama kato shte sam otkroven, davai da e dokrai.

A inache sam siguren, che ste pravi do edin. Za sebe si. Az prosto izlagam svoeto vijdane, s nikogo ne iskam da sporia.